Моє педагогічне кредо: Немає меж зростанню педагога, якщо він творить з вогником в душі.

ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ: «Вибір професії – вибір долі»

ВИХОВНА ГОДИНА
НА ТЕМУ:

«Вибір професії – вибір долі»

Тема: «Вибір професії – вибір долі».

Мета:

1.  Ознайомити учнів:
а) з класифікацією професій; б) з профорієнтаційною роботою в різних країнах світу та в Україні;

в) з історичною популярністю різних професій у гендерному аспекті.

2.  Виховувати любов до праці, до обраної професії.

Попередня підготовка:
1.  Роздати деяким учням на самостійне опрацювання такі статті:
-   «Профорієнтація в різних країнах світу»;
-   «Історична популярність різних професій у гендерному аспекті»;

-   «Історія виникнення професії "Кухар, кондитер"».
2.  Підготувати вірші про обрану професію.

План заняття:
1. Класифікація професій за ознакою "предмет праці".
2 Історична популярність різних професій у гендерному аспекті.

3.  Профорієнтація у різних країнах світу.
4.  Профорієнтація в Україні.
5.  Історія виникнення професії "кухар, кондитер".
6.  Вимоги професії до особистості працівника.

Хід заняття:
1. Ви всі погодитеся зі мною, що робота, професія є однією зі складових нашого повноцінного та щасливого життя. Кажуть, що людина народжується двічі – перший раз, коли народжується на світ, як жива істота, а другий раз – як особистість, коли вибирає справу свого життя, совою професію. Цей важливий крок повинен бути добре виваженим, цілком усвідомленим, інакше людину чекає розчарування і жаль за даремно витраченими роками. Адже праця є основою життя кожної людини, і від того, як людина працює, залежить добробут не лише її та родини, але й достаток держави, майбутнє країни і народу. Свідченням цього є така притча:

«Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало ясно, що вони програють битву, вояки вже не вірили своєму воєначальнику, пішла паніка. Тоді люди звернулися до Господа і попросили: «О, Господи, допоможи нам, покажи, де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом!». Господь змилувався і показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Отже, людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки.»


Статистика свідчить, що в світі є 40000 професій. Щоб розібратися в цьому лабіринті професій, давайте ми з вами розглянемо класифікацію професій за ознакою – предмет праці, яку нам підготувала Софійка Слюзар:

Класифікація професій за ознакою – предмет праці:
-  «людина – людина»;
-  «людина – техніка»;
-  «людина – природа»;

-  «людина – знакова система»;
-  «людина – художній образ».

2.       А зараз давайте розглянемо історичну популярність різних професій у гендерному аспекті.

«Всі професії потрібні, всі професії важливі» – співається у дитячій пісеньці. Але популярність різних професій міняється з року в рік. На різних етапах історичного розвитку суспільства ті або інші професії ставали більш престижними, а популярність інших, навпаки, падала. Мінялися з роками й істинно чоловічі і жіночі професії.

Так, в 20-30-ті рр. ХХ ст. в Радянському Союзі дуже престижною вважалася професія вчителя. Вчителями були і чоловіки, і жінки.

В роки Другої світової війни в армії служило 800 000 жінок – працювали радистками, телефоністками, але були і жінки-льотчики, автоматчики, танкісти, десантники.

В 50-ті рр. дуже популярною стає професія офіцера. Інтерес до неї «підігрівало» телебачення, показуючи фільми, де головними героями були офіцери. Також в цей час жінки працювали на заводах, на транспорті нарівні з чоловіками – піднімали цілину, працювали на новобудовах.

Саме в ХХ ст. стала престижною професія актора.
У 60-70-ті рр. найбільш популярними вважалися професії, пов’язані з науковою діяльністю, з радіо і телевізорами, і це не дивлячись, що зарплата інженера була менша, ніж у робітника.

У 90-ті роки на вістрі популярності виявилися економісти, фінансисти, юристи, журналісти. І ця тенденція зберігається дотепер, хоча ринок праці перенасичений цими професіями.

Ви знаєте, що вища освіта тепер стала дуже доступною, тому з’явилося багато нових ВНЗ, а кількість ПТУ навпаки зменшилася. Тому зараз є потреба в країні у кваліфікованій робочій силі. На нестачу робітників впливає не лише небажання молоді фізично працювати, а й демографічна криза. В Україні не вистачає професіональних токарів, слюсарів, будівельників, автослюсарів, кухарів, офіціантів.

3.     Про те, як проводиться профорієнтація у інших країнах, нам підготували …. (Додаток 1)

4.   А зараз ви розкажете про те, як ви зробили свій вибір, які фактори вплинули на це.

5.      Матеріал про історію виникнення професії «кухар». (Додаток 2)

Немає коментарів:

Дописати коментар